ul. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego 2a, 42-224 Częstochowa
Z aktualności

Wycieczka patriotyczno – edukacyjna  na Kresy „Śladami historii Polski…”

27 września o godz. 4:30 dziesięcioro uczniów z klas 8a, 8b i 7a   wyruszyło, pod opieką pani Barbary Łebek,  na  trzydniową wycieczkę patriotyczno-edukacyjną na Kresy.  Organizatorem tej lekcji historii i patriotyzmu było  Towarzystwo Patriotycznie „Kresy” wraz z Wydziałem Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy.

W pierwszym dniu w drodze do Wina zatrzymaliśmy się w Suchowoli. W miejscowej szkole zjedliśmy ciepły posiłek, spotkaliśmy brata i siostrę bł. ks. Jerzego Popiełuszko, zwiedziliśmy miejscowy kościółek i wyruszyliśmy w dalszą drogę. Wieczorem dotarliśmy do Wilna.

Drugiego dnia wcześnie rano wyruszyliśmy do Powiewiórki i Zułowa  miejscowości związanych z marszałkiem Józefem Piłsudskim.  Następnie  pojechaliśmy do polskiej szkoły im. Czesława Miłosza w miejscowości Pakiena.  Tamtejsi uczniowie przygotowali dla nas krótkie przedstawienie.  Zjedliśmy pyszny obiad i mimo bardzo serdecznej atmosfery musieliśmy ruszać dalej do miejscowości Mickuny do polskiego Gimnazjum. W  Mickunach mieliśmy przyjemność obejrzeć część artystyczną, wysłuchać przemówień  miejscowych radnych i władz oświatowych oraz Pana  Prezydenta    Częstochowy Ryszarda Stefaniaka. Po części oficjalnej bawiliśmy się na  wspólnej dyskotece. Na koniec dnia pojechaliśmy na cmentarz na Rossie, nazywany polskimi Powązkami, gdzie nastąpiło złożenie kwiatów na grobie Matki z sercem Marszałka Józefa Piłsudskiego. Odczytano apel poległych. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do hotelu i po krótkim odpoczynku wybraliśmy się jeszcze na stare miasto pod Ostrą Bramę.

Trzeciego dnia po śniadaniu zapakowaliśmy bagaże do autokarów
i wyruszyliśmy na zwiedzanie Wilna. W południe uczestniczyliśmy w mszy św., którą odprawił ks. Ryszard Umański, w Kaplicy Matki Boskiej Ostrobramskiej. Po mszy kontynuowaliśmy zwiedzanie Wilna. O godz. 18 – tej wyruszyliśmy do miejscowości Troki. Tam zobaczyliśmy zamek Wielkich Książąt Litewskich,  zjedliśmy kolację i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Częstochowy.

Wycieczka była dla nas wspaniałą przygodą i  na długo zostanie w naszej pamięci.  Uczniowie: Iza,  Amelka, Ania, Malwina, Maja M., Maja K., Maja Ś., Maja G., Maciek  i Maks wykazali się  patriotyczną postawą, wzorowym zachowaniem. Godnie reprezentowali naszą szkołę.